maandag 2 november 2015

De Haren

De haren brei ik met Puppengarn of met Mohair Bouclé. Allebei een “krulletjes wol”. Het breit niet gemakkelijk, vaak met halve steken. Gelukkig is het niet zo groot en daarom nog wel een keer af.
Het haar brei ik in een driehoek. De steek die ik gebruik is gerstekorrel (1 recht /1 averecht en dan verspringen). Gerstekorrel maken de haren mooier, als je recht breit komen er randen in het breiwerk te zitten, die ik zelf niet zo mooi vind.


Ik begin met 1 steek op pen 4 en meerder daarna aan elke kant een steek tot aan de stippellijn, 5 cm. (zie patroon), Na de stippellijn de eerste  pen aan beide kanten meerderen, de tweede , derde en vierde pen gewoon breien. De vijfde pen is gelijk aan de eerste enzovoort. De vorm van het patroon volgen en door breien tot het breiwerk ongeveer  25 cm is en de zijkant 18 cm. De 25 cm vastzetten langs de haar grens tot in de nek, ook de punt komt in de nek. De zijkanten omhoog vast naaien en er een paar staartjes van maken.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten