donderdag 31 maart 2016

Lijsje met Lange Haren

Met dit lijsje heb ik lange haren uitgeprobeerd. 
Voor de lange haren van mijn pop heb ik een strak mutsje gemaakt en daar heb ik later de lange haren aan bevestigd. Ik heb bouclé wol en een haaknaald nr. 3 gebruikt. Je kunt natuurlijk elke soort wol gebruiken, maar neem niet te dikke wol. Mijn ervaring is dat je dan een te dikke bos haren krijgt, waar je eigenlijk alleen een paardenstaart van kunt maken.
Ik ben begonnen met het maken van een magische ring ( zie: You Tube), daar 6 vasten in haken en dan de draad aantrekken. Dan in elke vaste 2  halve stokjes = 12  halve stokjes en dan de vorm volgen (zie: foto). Dit mutsje past op een hoofd van 23 cm
Toen ik klaar was met het mutsje heb ik deze vastgezet op het poppenhoofd, daarna een lange dubbele draad met een haaknaald door een lus het mutsje gehaald en met een knoop vastgezet. En zo heb ik alle draden verdeeld over het hele mutsje. Ik heb zelf twee halve staarten gemaakt en deze vast gemaakt met twee knoopjes, aan elkaar gemaakt met dun elastiek.

Het lijsje is bijna af







Met deze lange haren in twee halve staarten en aan de voorkant nog een paar korte plukjes is ze toch wel mooi geworden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten