zaterdag 29 augustus 2015

Afwerking

De oogjes heb ik met een enkele draad door het hoofdje naar achteren vastgemaakt, nadat ik eerst de oogjes met knopspelden heb afgemeten. Ook heeft het mondje zijn plaats gekregen.

De haren waren moeilijker. 20 jaar geleden heb ik haren gemaakt met een ingrijpsteek vanuit de kruin naar de haargrens. Je kon daar tussen door korte of lange haren maken. Erg intensief en een aanslag op je vingers en polsen. Nu heb ik een driehoekig lapje gebreid van de bouclĂ© wol. De basis, die de afmeting heeft van het hoofd, heb ik vastgezet langs de haargrens. De drie punten komen achter in de nek samen. De openingen naar boven vastnaaien en “het teveel” heb ik tot 2 kleine staartjes met lintjes vast gestrikt. Met mooie blauwe ogen en een rood mondje en roze wangetjes is mijn pop bijna klaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten